Hem

          Tyvärr - inga danskvällar på Nalen ...

Nu är det uppehåll tills vidare. Föreningen går in i ett viloläge.

Efter drygt 40 år  har danskvällarna på Nalens nått vägs ände. Medlemsantalet, men framför allt antalet besökare, har minskat stadigt efter pandemin. Dessutom har kostnader av olika slag ökat. Ett annat avgörande skäl är att Nalen, där vi hyrt lokal och personal, anser ett fortsatt samarbete inte längre är motiverat.
      På olika sätt har vi försökt att öka intäkterna, locka nya (yngre) besökare samt minska utgifterna. Men tyvärr går ekonomin inte ihop, ett trist faktum som vi delar med andra arrangörer och dansställen.
      Ett stort och varmt tack till alla som stött oss på olika vis. Om något dansarrangemang åter blir möjligt på Nalen vet vi inte. Men du kan ändå dansa då och då i Alvik för rabatterat pris (se rutan till höger).

     Bästa hälsningar från styrelsen i Sällskapet Nalens Vänner.   

Dansa till medlemspris


Söndag 19/4 kl 12:30 årsmöte för Nalens Vänners medlemmar i Brommasalen, Alvik (Gustavs-lundsvägen 168 A, nära t- och tvärbanan).
Därefter rabatterad entré 150 kr till dansen då Ballroom Big Band spelar kl 14-17.


Nästa danstillfälle, vårens sista, den 19/5 (Kanalbandet) 14-17.

Kaffe med nybakad bulle 40 kr.


Kom och ta en svängom i vårsolens glans!



Sällskapet Nalens Vänner bevarar traditionen

IMG_6837
M7mBent-foto-TS
Arlanda-Big-band
Jens-Lindgren-Foto-TS
IMG_7272